Zawieszenie
Amortyzatory, resory, tulejki, sworznie, wahacze i inne pozostałe części układu kierowniczego i zawieszenia powinny być okresowo sprawdzane. Uszkodzone mogą znacznie utrudnić panowanie nad autem podczas jazdy, a nawet doprowadzić do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem.
Dysponujemy nowoczesnym sprzętem do pomiaru i regulacji geometrii zawieszenia, wykonamy prace mechaniczne związane z wymianą wahaczy, tulei i drążków.
Dysponujemy nowoczesnym sprzętem do pomiaru i regulacji geometrii zawieszenia, wykonamy prace mechaniczne związane z wymianą wahaczy, tulei i drążków.
Wachlarz naszych usług obejmuje:
- Wymiana amortyzatorów – amortyzatory zapobiegają nadmiernemu kołysaniu się pojazdu oraz utrzymują ciągły kontakt kół z nawierzchnią, dlatego poprawne dobranie i zamontowanie daje nam gwarancję bezpieczeństwa podczas jazdy na różnych nawierzchniach. Uszkodzone amortyzatory wpływają negatywnie na sterowność pojazdu podczas skręcania i mniejszą efektywność ABS i ESP, co powoduje ściąganie samochodu na boki oraz na wydłużenie drogi hamowania. Dodatkowo występuje większe prawdopodobieństwo powstania zjawiska aquaplaningu i poślizgu na mokrej nawierzchni. Wymiana amortyzatorów jest konieczna średnio co 100 tysięcy km lub w zależności od stanu dróg i stylu jazdy kierowcy, a ich kontroli można dokonać jedynie przy użyciu urządzeń mierzących absorpcję energii przez amortyzator poprzez wymuszenie ruchów sprężania i rozprężania.
- Wymianę tulei wahacza – tuleja tłumi drgania przenoszone z nawierzchni, a jej wymiana może być konieczna już po przebyciu 30 000 km. Szarpanie podczas ruszania oraz stukanie w trakcie jazdy to objawy, które mogą świadczyć o tym, że tuleje są wyeksploatowane i należy sprawdzić, czy nie jest konieczna ich wymiana.
- Wymianę sworznia wahacza – jego zadaniem jest przenoszenie obciążenia zginającego, mocuje on również zwrotnicę do wahacza, narażony jest on na uszkodzenia podczas eksploatacji na dziurawych nawierzchniach.
- Wymianę końcówki drążka kierowniczego – w końcówce drążka zawiera się przegub kulowy, który pozwala na ruch zawieszenia koła i skręcanie zwrotnicy w stosunku do przekładni kierowniczej. Wyczuwalne luzy w kierownicy to znak, że konieczna jest jego wymiana, po której niezbędne jest wykonanie prawidłowego ustawienia geometrii zawieszenia.
- Wymianę wahacza – wahacz łączy zwrotnicę z nadwoziem i często wygina się lub pęka. W pojeździe występuje kilka wahaczy i mają one wpływ na ruch kół, co oznacza równorzędną współpracę nadwozia, podwozia i zawieszenia. Dlatego gdy tylko dojdzie do uszkodzenia, wahacz należy jak najszybciej wymienić.